Innowacje

Twój bank jest tak dobry, jak mały jest jego dział infolinii

24 wrz , 2017  

Wydawać by się mogło, że w idealnym banku infolinia jest prężnie działającą jednostką, w której dzięki znacznym „zasobom ludzkim” klient chcąc załatwić swoją sprawę nie musi oczekiwać na połączenie. Tymczasem w nowoczesnym banku powinno być zupełnie inaczej.

Nie mam tu oczywiście na myśli długości oczekiwania na infolinii, ale liczbę osób pracujących na infolinii. W banku przyszłości nie powinno być potrzeby utrzymywania infolinii lub liczebność jej pracowników powinna być mocno ograniczona. Być może brzmi to nierealnie patrząc na największe banki, czy telekomy, gdzie  kilkusetosobowe zastępy studentów pracują w działach telefonicznej obsługi klienta.

Zasadniczo każdą sprawę, z którą dzwonisz na infolinię można podzielić na dwie kategorie:

  1. Sprawa typowa, którą konsultant realizuje wg procedur bankowych, np. odblokowanie dostępu do systemu, reset hasła, zastrzeżenie karty itp.
  2. Sprawa nietypowa związana np. ze zmieniającą się ofertą banku

Ad. 1 Każdy proces realizowany wg ściśle określonej procedury, bez większych problemów można zdigitalizować. W kolejnych wpisach postaram się pokazać to na konkretnych przykładach. Ponadto jakiś czas temu Nielsen opublikował raport, z którego jasno wynika, że poziom UX klienta, który musi coś załatwić na infolinii i klienta, który nie dzwoni na infolinię, bo sam realizuje swoją potrzebę w systemie, różni się diametralnie – co chyba nie jest zaskoczeniem.

Ad. 2 Dzwoniąc z taką sprawą sprawiasz, że biedny student w nerwach musi w ciągu kilku minut przejrzeć stronę internetową banku, wgryźć się w regulamin promocji/oferty itd. Wyobraź sobie ten poziom frustracji konsultanta, gdy po 5 minutach Twojego słuchania muzyki na czekanie, wraca do Ciebie z odpowiedzią, a Ty masz jeszcze kolejne pytania uszczegóławiające…

Jak już wspomniałem wcześniej, w kolejnym wpisie umieszczę kilka przykładów digitalizacji ww. procesów. Zacznę od spraw, z którymi najczęściej klienci dzwonią na infolinię.

Będę wdzięczny za ocenę tego wpisu 🙂

Kilknij poniżej, by pozostawić ocenę

Średnia ocena: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie ocenił tego wpisu, dlatego masz niepowtarzalną okazję bycia pierwszym 🙂

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

, , , , , ,


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error

Spodobała Ci się ta strona? Daj znać znajomym :)