Informacje o bankach,Serwisy transakcyjne
Pod koniec czerwca serwisy transakcyjne BGŻ i BNP Paribas zostały udostępnione klientom w lekko zmienionej formie. Drobne zmiany dotyczyły tylko samego wyglądu serwisów.
10 czerwca BNP poinformowało klientów o zmianie systemu komunikatem:
Szanowni Państwo, Uprzejmie informujemy, iż w związku z połączeniem Banku BGŻ S. A. i BNP Paribas Banku Polska S. A., w ciągu najbliższego tygodnia zostanie ujednolicona szata graficzna serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnej, a już niedługo udostępnimy dla Państwa nową stronę internetową.
BGŻ z kolei chyba nie do końca uwierzył nowym kolegom informatykom z BNP, bo nie wspomniało o „najbliższym tygodniu” tak jak BNP tylko:
12/06/2015 W ciągu najbliższych tygodni, w związku z połączeniem Banku BGŻ S.A. i BNP Paribas Banku Polska S.A., zostanie ujednolicona szata graficzna serwisów transakcyjnych.
Do tej pory system Banku BGŻ (e-BGŻ) wyglądał jak poniżej:
Dotychczasowy system BNP Paribas „Planet”:
Na przełomie czerwca i lipca wreszcie nastąpiły długo oczekiwane zmiany.
Jak widać na dwóch powyższych obrazkach zmiany są niewielkie, ale to dopiero początek większych zmian.
Aktualnie bank pracuje nad integracją swoich systemów informatycznych. Docelowo, najwcześniej w drugiej połowie 2016 roku, klienci obu banków będą korzystać ze wspólnego serwisu transakcyjnego, jak również z jednej aplikacji mobilnej. Do tej pory bank BGŻ nie oferował swoim klientom aplikacji mobilnej, a aktualna aplikacja „BGŻ BNP Paribas Mobile Pl@net” nie obsługuje dawnych klientów BGŻ.
W miarę udostępniania kolejnych zmian dla klientów BGŻ BNP Paribas będę uaktualniał ten wpis.
aplikacje mobilne, bgż, bgz bnp paribas, bnp paribas, e-bgz, mobile planet, planet, serwisy transakcyjne, systemy informatyczne
Dzisiaj zakładałem rachunek dla córki w dawnym oddziale BGŻ . Mam swoje konta w BNPP. Przelewy nadal chodzą pomiędzy tymi rachunkami jak pomiędzy różnymi bankami.
To jeszcze nie jest najgorsze 🙂 Jeśli zakładałeś konto w dawnym BGŻ i idziesz teraz do placówki BGŻ BNP (która kiedyś należała do BNP) w celu obsługi konta, np. zamknięcia to przemiła Pani może co najwyżej uraczyć Cię uśmiechem.