Bankowość mobilna

Nowa aplikacja mobilna mBanku strzałem w 10!

25 lut , 2014  

W zeszłym tygodniu mBank udostępnił swoją nową aplikację mobilną. Jest dostępna na iOS, Android i Windows Phone. Aplikacja znacząco wyróżnia się wśród innych bankowych aplikacji mobilnych, więc warto trochę dłużej się nad nią pochylić.

Zaraz po opublikowaniu aplikacji nastąpił wysyp komentarzy w tonie podobnym do tego jaki obserwowaliśmy po uruchomieniu nowego serwisu transakcyjnego mBanku. Trzeba jasno powiedzieć, że powodem złych komentarzy nie jest wcale niska jakość serwisu transakcyjnego, czy teraz aplikacji mobilnej, a jedynie problem ze zmianą ludzkich przyzwyczajeń. W przypadku aplikacji mobilnej problem ten objawił się w postaci tęsknoty za widgetem ze wskaźnikiem salda, który nie jest dostępny dla nowej wersji aplikacji.  Doświadczenia z nowym serwisem transakcyjnym pokazują, że czas przyzwyczajania się do „nowego” nie jest aż tak długi – jeszcze niedawno, gdy klienci mBanku mieli na stronie logowania dwa duże buttony (jeden do nowego serwisu, drugi do starego) blisko 80% z nich wybierało ten nowy.

Parę dni temu przeczytałem na innym blogu kilka komentarzy użytkowników, którzy nie chcą korzystać z aplikacji w obawie o bezpieczeństwo swoich pieniędzy. Część klientów mBanku oczekuje wzmocnienia bezpieczeństwa wątpiąc w funkcjonalność PINu. Co powinien zrobić bank? Moim zdaniem nic… 3 proste zasady:

  • Bank jest instytucją zaufania publicznego,
  • Jeśli Bank wprowadza nowe rozwiązanie, to znaczy że każdy klient może z niego korzystać bez obaw,
  • Jeżeli mimo wszystko dojdzie do jakiejś drobnej kradzieży Bank natychmiast powinien oddać pieniądze klientowi.

Dlaczego nowa aplikacja mobilna mBanku to nowa jakość?

Przede wszystkim dlatego, że wreszcie ktoś zrozumiał i wcielił w życie zasadę, że cele biznesowe są znacznie ważniejsze od bezpieczeństwa. To, że raz na kilkaset tysięcy operacji dojdzie do fraudu na drobną kwotę nie oznacza, że trzeba wszystkim użytkownikom utrudniać korzystanie z aplikacji mobilnej.

Poniżej parę punktów, które moim zdaniem sprawiają, że jest w tej chwili najlepsza na rynku:

  • Duża dawka informacji bez potrzeby logowania,
  • Wykorzystanie geolokalizacji (aplikacja podpowiada, że w sklepie obok można skorzystać z mOkazji),
  • Możliwość zaciągnięcia kredytu gotówkowego w „30 sekund”,
  • Logowanie prostym PINem zamiast używania loginu i hasła.

Poniżej parę screenów z aplikacji

Aktywacja dostępu przez aplikację mobilną



Pierwsze uruchomienie aplikacji


Widok aplikacji bez zalogowania się

Aplikacja po zalogowaniu


 Wykonywanie przelewu

 

Będę wdzięczny za ocenę tego wpisu 🙂

Kilknij poniżej, by pozostawić ocenę

Średnia ocena: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie ocenił tego wpisu, dlatego masz niepowtarzalną okazję bycia pierwszym 🙂

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

, , , , , , ,


One Response

  1. lenny pisze:

    W mBanku wprowadzili mLinie na klik – świetna opcja, korzystałam już i jestem pod wrażeniem – profesjonalna obsługa zawsze „pod reka” bez koniecznosci zapamietywania setek haseł tak jak we wiekszosci w/w banków! od dziś używam tylko tej opcji, dotychczasowe odchodza do lamusa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error

Spodobała Ci się ta strona? Daj znać znajomym :)