Bankowość mobilna,Innowacje,Płatności

Proces onboardingu w aplikacji N26

14 Sty , 2018  

Aplikacja N26 to niemiecki fintech, który zdobył już prawie milion klientów na całym świecie. Warto prześledzić dość ciekawy proces onboardingu.

Na dole wpisu znajdziesz prezentację zawierającą ekrany (krok po kroku) procesu onboardingu w aplikacji N26. Możesz ją przejrzeć w Google Docs (jeśli masz konto Google) lub w serwisie SlideShare. Poniżej spis slajdów:

Strona logowania

Ekran po pobraniu aplikacji i wybraniu „Create an account”.

Karta i regulacje

Klient zanim otworzy konto, jest informowany o najważniejszych cechach konta (m.in. karta debetowa, powiadomienia PUSH) oraz o fakcie podleganiu regulacjom niemieckiego nadzoru finansowego.

Rejestracja

Klikamy „Start registration”.

Imię i nazwisko

Zamiast podawania pełnych danych do utworzenia kartoteki klienta, podajemy tylko podstawowe dane.

Data urodzenia

Aplikacja już na tym etapie waliduje wiek.

Dane kontaktowe

Walidowany jest też kraj. Aplikacja jest dostępna tylko w kilku, przy pozostałych proponowane jest zapisanie się na listę. by w przyszłości przesłać informację o starcie usługi w danym kraju.

Adres i nr tel.

Na numer telefonu zostanie potem wysłana wiadomość SMS w celu zakończenia procesu parowania urządzenia.

Kod rabatowy

Korzystanie z konta jest płatne, jednocześnie jest możliwość skorzystania z kuponu rabatowego.

Płeć

Podajemy płeć, a następnie przejdziemy do pól dot. obowiązków podatkowych.

Miasto i kraj

Wpisujemy miasto i kraj urodzenia, a następnie przechodzimy do oświadczenia FATCA.

FATCA

Akceptacja oświadczenia FATCA oraz umów i regulaminów związanych z prowadzeniem konta.

Weryfikacja e-mail

Weryfikacja e-mail, czyli weryfikacja która niewiele wnosi (do obejścia chociażby dzięki mailinatorowi czy funkcji catch-all).

Po weryfikacji e-mail

Po weryfikacja e-mail oferta skromnego moneybacku.

Oferta karty

Wybór zawodu i przejście do oferty karty.

Wybór karty

Do wyboru jest karta płatna (5,90 EUR / miesiąc) lub karta bezpłatna. Co ciekawe klient nie może pominąć wyboru karty.

Kolejna weryfikacja

Klient ma do wyboru dwie metody weryfikacji: wideorozmowę lub wizytę w placówce pocztowej.

Wybór weryfikacji

Do wideoweryfikacji potrzebny jest jeden z dwóch dokumentów: dowód osobisty lub paszport. Jeśli klient wybiera weryfikację w placówce pocztowej, uprzednio należy wydrukować blankiet.

Warunki połączenia

Należy wziąć do ręki dowód tożsamości oraz zapewnić dobre warunki do wideorozmowy.

Oprogramowanie

Do wideoweryfikacji używane jest oprogramowanie niemieckiej firmy IDnow. Niestety aplikacja N26 jest dostępna tylko w kilku krajach (nie ma wśród nich Polski).

Ekrany N26

Google Docs

SlideShare

Podziel się:

, , , , , , , , ,


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Spodobała Ci się ta strona? Daj znać znajomym :)