Bankowość mobilna,Innowacje

Najlepsze aplikacje bankowe pod kątem funkcjonalności

6 Sty , 2019  

Ten ranking trochę różni się od poprzednich, do tej pory pod uwagę brałem wyłącznie ocenę klientów w sklepie z aplikacjami…

…nie jest jednak tajemnicą, że klienci banku A mogą być bardziej wymagający od klientów banku B. W zestawieniu wziąłem pod uwagę również funkcjonalność każdej aplikacji. Funkcje mają arbitralnie przypisaną wagę:

  • Możliwość otworzenia konta dla nowego klienta – 4
  • Powiadomienia PUSH – 4
  • Informacja o saldzie na stronie logowania – 4
  • Bezpośrednie połączenie z infolinią – 3
  • Logowanie biometryczne – 3
  • BLIK – 2
  • Google Pay – 2
  • Apple Pay – 2
  • Czat – 1
  • Kredyt przez aplikacje – 1
  • Mobilna autoryzacja – 1
  • Detekcja złośliwego oprogramowania – 1

Łączny wynik w zestawieniu jest sumą punktów za funkcjonalność oraz oceny danej aplikacji w sklepie podniesionej do kwadratu (np. dla mBanku 4,59 * 4,59 = 21,1).

W tabeli, w niektórych kolumnach pojawia się 0,5 lub 0,1. Przykładowo otwieranie konta w aplikacji mobilnej z koniecznością podpisu umowy w placówce banku nie jest rozwiązaniem przyjaznym klientom.

[2019-01-15] Aktualizacja

ING dołącza do Apple Pay. Poprawiona kolumna z ocenami zgodnie z ocenami aplikacji mobilnych w sklepie.

[2019-02-07] Aktualizacja

W aplikacji Milllenium pojawiła mi się mobilna autoryzacja – podobnie w aplikacji Raiffeisena.

Oceny klientów możesz sprawdzić w rankingu aplikacji mobilnych.

Jeśli zauwazyłeś jakiś błąd lub niedoprecyzowanie (pomijając mobilną autoryzację w Banku Millenium – wiem, że jest stopniowo wprowadzana :)) daj znać w komentarzu poniżej.

Będę wdzięczny za ocenę tego wpisu 🙂

Kilknij poniżej, by pozostawić ocenę

Średnia ocena: / 5. Liczba głosów:

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

, , ,


11 komentarzy

  1. Patryk pisze:

    W aplikacji IKO jest mozliwosc wziecia kredytu E2E 😉

  2. Patrycja pisze:

    W BPS jest Google pay w eurobanku- nie.

  3. Obserdak pisze:

    Bardzo interesujące, zwiększyłbym jednak znaczenie ocen klientów. W rankingu nie bierze Pan pod uwagę szybkości działania czy też powtarzajacych sie awarii a to w szczegolnosci jest zawarte w ocenach klientów 🙂

    • Grzegorz pisze:

      Pomyślę nad tym, chociaż na pierwszy rzut oka już widać, że kolejność w rankingu i tak by się mocno nie zmieniła.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error

Spodobała Ci się ta strona? Daj znać znajomym :)