Płatności

Gotówka i długo, długo nic

11 styczeń , 2015  

Kilka dni temu na emarketer.com ukazały się wyniki badań nad nowymi metodami płatności.  O metody płacenia spytano mieszkańców Polski, Niemiec, Francji i Włoch. Badanie zostało przygotowane przez Harris Interactive na zlecenie Credit Agricole. 

W badaniu spytano internautów o metodę płatności, którą najczęściej stosują w codziennych zakupach. W trzech, wspomnianych wcześniej krajach Europy Zachodniej ponad 80% respondentów wskazało gotówkę. Dominacja gotówki jest szczególnie widoczna w Niemczech i we Włoszech, odpowiednio 87% i 86%. Nieco odmienna sytuacja jest w Polsce, gdzie „tylko” 58% respondentów wskazało gotówkę jako główną metodę płatności. Warty odnotowania jest fakt, że 36% procent polskich Internautów wskazało karty debetowe, z czego aż 19% wskazało karty z opcją płatności zbliżeniowych. Co ciekawe płatności kartami zbliżeniowymi w Niemczech i we Włoszech wskazało tylko 1% respondentów.

W badaniu również poproszono użytkowników Internetu o wymienienie wszystkich metod płatności, których używają.  Okazało się, że ponad połowa Niemców nie używa kart bankowych, na drugim biegunie są Francuzi – kartami płaci 94%. Oprócz wspomnianych wcześniej płatności kartami zbliżeniowymi, Polska wyróżnia się wykonywaniem przelewów internetowych – 84%, dla odmiany robi je tylko 31% francuskich internautów ( tam z kolei aż 44% używa papierowych druków). Ostatnim obszarem, na którym Polacy pozytywnie się wyróżniają są płatności smartfonami – 14% badanych.

Na koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na niechęć Francuzów do nowoczesnych metod płatności, które pojawiły się w ciągu ostatnich lat. Z elektronicznych portfeli korzysta zaledwie 7% spośród nich, a płaci ze smartfona tylko 1%. Największymi miłośnikami elektronicznych portmonetek są Włosi – 37%.

Będę wdzięczny za ocenę tego wpisu 🙂

Kilknij poniżej, by pozostawić ocenę

Średnia ocena: 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nikt nie ocenił tego wpisu, dlatego masz niepowtarzalną okazję bycia pierwszym 🙂

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

, , , , , ,


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

error

Spodobała Ci się ta strona? Daj znać znajomym :)